wtorek, 27 sierpnia 2013

Pierogi ze śliwką i miodem



Pierogi są takim daniem, na które trzeba poświęcić prawie pół dnia. Bo przecież jak już rozłożymy wszystko i zrobimy to ciasto, to nie po to, żeby ulepić 20 pierogów. Dlatego też wykorzystałam jedną sobotę i przygotowałam spory zapas pierożków. Postanowiłam zaszaleć i dodatkowo zrobić cztery różne farsze. Ostatnio miałam okazję wziąć udział w festiwalu pierogów, także miałam wiele inspiracji. Ciężko mi powiedzieć, ile pierogów wyszło z tej porcji, ale myślę, że mniej więcej 70.

Składniki na ciasto pierogowe:

  •  ok. 600-650 g mąki
  • 5 łyżek oleju
  • 1 szklanka zimnej wody
  • 2 jajka


Farsz:

  •  śliwki pokrojone na ćwiartki lub mniejsze kawałki (w zależności od ich wielkości)
  • miód (1 łyżka na 5 dużych śliwek)


Składniki na ciasto pierogowe dokładnie wymieszać i zagnieść. Ilość mąki zależy od wielkości jajek. Ciasto powinno być dość miękkie i nie może kleić się do rąk. Odrywać kawałki ciasta i wałkować na cienki placek. Następnie wycinać szklanką koła, nakładać farsz, złożyć na pół i zlepiać brzegi.
Śliwki wrzucić do garnuszka wraz z miodem. Dokładnie wymieszać, żeby miód dobrze pokrył owoce. Podgrzewać na małym ogniu, ciągle mieszając, do momentu aż śliwki zaczną delikatnie mięknąć i zmieniać kolor na różowy. Odcedzić i odstawić do ostudzenia. Następnie lepić pierogi i gotowe wrzucać na wrzątek i gotować ok. 8 minut od wypłynięcia.

Przepis bierze udział w akcji:
Z dziećmi i dla dzieci

Ewka



1 komentarz:

Dziękujemy za odwiedziny i komentarz:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...