poniedziałek, 5 sierpnia 2013

Porzeczkowy sernik na zimno



Smaczny i orzeźwiający letni deser dla fanów czarnej porzeczki. Nie wymaga dużego nakładu pracy, a po zastąpieniu spodu biszkoptami lub herbatnikami staje się jeszcze łatwiejszy. Polecam poeksperymentować z innymi owocami. Ja robiłam jeszcze w wersji z truskawkami, ale niestety nie miałam kiedy zrobić zdjęcia.
Przepraszam za słabą jakość zdjęć, ale robiłam je pod wieczór, bezpośrednio przed podaniem.

Składniki na biszkopt:
  • 2 jajka
  • 2 łyżki cukru
  • 2 łyżki mąki
  • ½ łyżeczki proszku do pieczenia
Składniki na masę serową:
  • 800 g waniliowego serka homogenizowanego
  • 1 szkl. czarnej porzeczki + ok. 3 łyżki do galaretki
  • 25 g żelatyny
  • ew. można dodać trochę cukru, gdyby porzeczki były wyjątkowo kwaśne
Dodatkowo:
  • 2 galaretki porzeczkowe
  • 600 ml gorącej wody
Biszkopt przygotować tak, jak w poprzednich przepisach, w blasze o śred. 21 cm.
Galaretkę przygotować wg. przepisu na opakowaniu, ale ze zmniejszoną ilością wody. Odstawić do wystudzenia.
Żelatynę zalać gorącą (nie wrzącą!) wodą, dobrze wymieszać i odstawić do wystudzenia. W międzyczasie przemieszać.
Serek homogenizowany umieścić w misce. Porzeczki zmiksować blenderem, 1-2 łyżki dodać do serka, resztę przetrzeć przez sito lub przecisnąć przez gazę i dopiero wtedy dodać do masy serowej. Na końcu wmiksować przestudzoną żelatynę.
Masę serową wyłożyć na spód biszkoptowy, wstawić do lodówki do stężenia. Na koniec wylać na wierzch tężejącą galaretkę z odłożonymi porzeczkami.

Przepis bierze udział w akcji:

Kwaśnie, no właśnie
Z dziećmi i dla dzieci

 Ewka



3 komentarze:

  1. Pyszności :) Mi nie dane było w tym roku kupienie czarnej porzeczki, a szkoda...

    OdpowiedzUsuń
  2. Hiper letnie ciasto! :) Ja tez o porzeczkach moge tylko pomarzyc...

    Dziekuje za udzial w akcji!
    Kasia
    lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. To akurat porzeczka z babcinego ogródka :) Na targu nawet nie byłam, to nie wiem czy mają.

    E.

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za odwiedziny i komentarz:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...